Najpopularniejsze tablety w Polsce – ranking lato 2023

Po przeanalizowaniu preferencji tysięcy internautów wybierających tablet za pomocą agregatora cen E-Katalog, eksperci portalu stworzyli rankingi najpopularniejszych producentów i najpopularniejszych modeli na sierpień 2023 roku. Kto miał szczęście znaleźć się w czołówce?

You are currently viewing Najpopularniejsze tablety w Polsce – ranking lato 2023

Czołowi producenci

Z analizy preferencji internautów wynika, że na polskim rynku tabletów niekwestionowany prym wiedzie marka Xiaomi, której modelami zainteresowanych jest 29% użytkowników. Drugą pozycję w rankingu producentów zajmuje Lenovo, uzyskując 16% preferencji, a pierwszą trójkę zamyka jedyna „jabłkowa” marka (oczywiście Apple) z wynikiem 13%.

Niewiele do podium brakuje Samsungowi (10%, 4. miejsce), a kolejny konkurent Blackview depcze mu po piętach (8%). Marki Doogee (4%) i Realme (3%) nie są jeszcze w stanie poważnie zaangażować się w rywalizację liderów – można je uznać za najlepszych z opóźnionych.

Najlepsze modele

A teraz czas na zapoznanie się z pierwszą piątką najpopularniejszych tabletów w E-Katalogu oraz zakresem cen, w jakich są one sprzedawane w różnych sklepach internetowych w Polsce. W zestawieniu znalazły się następujące modele:

  1. Xiaomi Pad 5 128GB/6GB – od 1500 zł do 3000 zł;
  2. Xiaomi Mi Pad 6 128GB/6GB – od 1 800 zł do 2 400 zł;
  3. Blackview Tab 16 – od 950 zł do 1 150 zł;
  4. Apple iPad 2021 64GB/3GB – od 1 700 zł do 3 400 zł;
  5. Xiaomi Pad 5 256GB/6GB – od 1 500 do 3 000 złotych.

Uwaga: dane są aktualne na koniec sierpnia 2023 r. Najnowsze ceny sprzedawców internetowych można porównać i wybrać najkorzystniejszą ofertę na portalu E-Katalog (https://e-katalog.pl/).

Na co zwracają uwagę kupujący?

Według popularnego agregatora cen, prawie połowa (48%) nabywców tabletów preferuje modele z 128 GB wbudowanej pamięci. Gadżety z 64 GB pamięci są uważane za optymalny wybór przez 23% odbiorców, a 256 GB – 22%. Modele budżetowe z 32 GB są kupowane średnio tylko przez jednego użytkownika na dwudziestu (5%), a wersje premium z 512 GB, a także ultra-budżetowe z 16 GB, obejmują jeszcze węższe segmenty – po 1%.

Idealny tablet według użytkowników powinien mieć dość duży ekran: 10 cali (wybór 42% osób) lub 11 cali (41%). Kompaktowy phablet z 8-calowym wyświetlaczem wybiera tylko 7% potencjalnych nabywców, a wielkoformatowy (powyżej 11 cali) – 8%.

Jeśli spojrzymy na proces wyboru pod kątem konkretnych funkcji, użytkownicy najczęściej interesują się następującymi opcjami: gniazdo kart pamięci (60%), wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości (Full HD i powyżej – 51%), obsługa sieci komórkowych (31%), szybkie ładowanie (30%), skaner linii papilarnych (18%), ochrona przed wilgocią (8%).

Loading

Reklama
Reklama