Jesteś HOMOFOBEM?
4 lutego 2010
Autor: Paulina Gadomska
Wyświetleń: 939
Popularność:








Prócz nienawiści do innych ras Polacy mogą się jeszcze „poszczycić” agresją skierowaną w kierunku homoseksualistów.
Co to jest homofobia? Specjaliści charakteryzują to pojęcie jako irracjonalny lęk, wstręt objawiający się agresją, dyskryminacją, wrogością wobec osób mających inną niż „tradycyjną” orientację seksualną.
Objawia się w trzech odmiennych stanach:
1. Homofobia, jako zaburzenia lękowe - Jest to lęk powstały z kilku irracjonalnych czynników. Rozpoczyna się w momencie kontaktu z osobą homoseksualną, - jednostka, ze strachu przed odrzuceniem i brakiem akceptacji, ze strony społeczeństwa oraz obawą przed uznaniem za osobę odmiennej orientacji wykazuje silne antyspołeczne działania wobec osoby homoseksualnej. Często powstaje u osoby o zaburzonym poczuciu przynależności
2.Homofobia zinternalizowana - Osoba, której homoseksualizm jest ukryty albo świadomie wyparty. Realizując stereotyp twardego heteroseksualisty przejawia sile mizantropijne lub antyspołeczne zachowania. Często syndrom wyparcia jest tak silny, iż człowiek nie uświadamia sobie swojej orientacji.
3.Homoseksualna panika - Uznawana ze szczególny rodzaj zaburzeń, prowadząca do skrajnie agresywnych zachowań wobec homoseksualistów. Ludzie przejawiający takie skłonności, to jednostki z silnie zaburzonym poczuciem własnej wartości i wyobcowane.
Czy homoseksualizm to powód do tego, by wpadać w agresję, rzucać się z pięściami, ubliżać czy prześladować? Dlaczego Polacy tak bardzo nienawidzą tego, co do tej pory było obce lub żyło w ukryciu? Dlaczego heteroseksualni mają prawo do tego, by poniżać homoseksualnych? Na odwrót jest to przecież niemożliwe.
Człowiek bez względu na kolor skóry, płeć czy orientację seksualną, nadal pozostaje człowiekiem. Różnimy się tylko po względem pokazywania siebie i swoich upodobań. Nie ważne czy na ulicy widzimy dwóch mężczyzn okazujących sobie uczucia zbyt czule, czy też będzie to chłopak i dziewczyna, fakt że to, co powinni schować w czterech kątach swojego domu, pokazują innym ludziom jest niesmaczny, może bulwersować czy razić. Pewne elementy naszego życia powinny zostać w domu- orientacja nie ma tu znaczenia.
Niestety w polskiej mentalności to nadal nie jest takie proste. Uważamy, że homoseksualizm jest obrzydliwy, wstrętny, odrażający. Mało tego, nie upatrujemy w nim natury, tylko dziwnego sposobu bycia, który należy jak najszybciej wyperswadować. „Za karę” homoseksualiści są wytykani palcami, poniżani czy bici- w naszym mniemaniu to wszystko dla ich dobra( w tej sposób próbujemy wyplewić z nich to, co złe).
W naszym kraju mieszka ponad 2 mln osób homoseksualnych. W ciągu dwóch ostatnich lat kilkakrotnie znęcano się psychicznie nad 70 %. 67% doznało przemocy fizycznej (Kampania Przeciw Homofobii, Stowarzyszenie Lambda).Dane są zaskakujące i ukazuję jedynie brak tolerancji.
Żyć powinien każdy bez względu na charakter, orientację seksualną, płeć, sposób ubierania, kolor skóry, pochodzenie. Dajmy żyć innym! Nie zakładajmy klapek na oczy! Wyjdźmy z bańki obłudy, homofobicznego strachu, agresji! Nie ma równych i równiejszych- zobaczmy to!
Źródło: www.transfuzja.wroclaw.pl
Foto:sxc.hu
Objawia się w trzech odmiennych stanach:
1. Homofobia, jako zaburzenia lękowe - Jest to lęk powstały z kilku irracjonalnych czynników. Rozpoczyna się w momencie kontaktu z osobą homoseksualną, - jednostka, ze strachu przed odrzuceniem i brakiem akceptacji, ze strony społeczeństwa oraz obawą przed uznaniem za osobę odmiennej orientacji wykazuje silne antyspołeczne działania wobec osoby homoseksualnej. Często powstaje u osoby o zaburzonym poczuciu przynależności
2.Homofobia zinternalizowana - Osoba, której homoseksualizm jest ukryty albo świadomie wyparty. Realizując stereotyp twardego heteroseksualisty przejawia sile mizantropijne lub antyspołeczne zachowania. Często syndrom wyparcia jest tak silny, iż człowiek nie uświadamia sobie swojej orientacji.
3.Homoseksualna panika - Uznawana ze szczególny rodzaj zaburzeń, prowadząca do skrajnie agresywnych zachowań wobec homoseksualistów. Ludzie przejawiający takie skłonności, to jednostki z silnie zaburzonym poczuciem własnej wartości i wyobcowane.
Czy homoseksualizm to powód do tego, by wpadać w agresję, rzucać się z pięściami, ubliżać czy prześladować? Dlaczego Polacy tak bardzo nienawidzą tego, co do tej pory było obce lub żyło w ukryciu? Dlaczego heteroseksualni mają prawo do tego, by poniżać homoseksualnych? Na odwrót jest to przecież niemożliwe.
Człowiek bez względu na kolor skóry, płeć czy orientację seksualną, nadal pozostaje człowiekiem. Różnimy się tylko po względem pokazywania siebie i swoich upodobań. Nie ważne czy na ulicy widzimy dwóch mężczyzn okazujących sobie uczucia zbyt czule, czy też będzie to chłopak i dziewczyna, fakt że to, co powinni schować w czterech kątach swojego domu, pokazują innym ludziom jest niesmaczny, może bulwersować czy razić. Pewne elementy naszego życia powinny zostać w domu- orientacja nie ma tu znaczenia.
Niestety w polskiej mentalności to nadal nie jest takie proste. Uważamy, że homoseksualizm jest obrzydliwy, wstrętny, odrażający. Mało tego, nie upatrujemy w nim natury, tylko dziwnego sposobu bycia, który należy jak najszybciej wyperswadować. „Za karę” homoseksualiści są wytykani palcami, poniżani czy bici- w naszym mniemaniu to wszystko dla ich dobra( w tej sposób próbujemy wyplewić z nich to, co złe).
W naszym kraju mieszka ponad 2 mln osób homoseksualnych. W ciągu dwóch ostatnich lat kilkakrotnie znęcano się psychicznie nad 70 %. 67% doznało przemocy fizycznej (Kampania Przeciw Homofobii, Stowarzyszenie Lambda).Dane są zaskakujące i ukazuję jedynie brak tolerancji.
Żyć powinien każdy bez względu na charakter, orientację seksualną, płeć, sposób ubierania, kolor skóry, pochodzenie. Dajmy żyć innym! Nie zakładajmy klapek na oczy! Wyjdźmy z bańki obłudy, homofobicznego strachu, agresji! Nie ma równych i równiejszych- zobaczmy to!
Źródło: www.transfuzja.wroclaw.pl
Foto:sxc.hu
Komentarze (17)
klif
78.8.61.*
78.8.61.*
05.02.2010, 07:39
Zoofilia, pedofilia to nie orientacja seksualna? Każdy odpowie - "no jasne, że nie. To zboczenie. Odstępstwo od normy." Ale do tolerowania i akceptowania homoseksualizmu wręcz się zachęca. A przecież to też odchyłka od normy i sprzeczne z ogólnie przyjętymi zasadami życia społecznego. Tak naprawdę to nieszczęście, przypadłość, ułomność którą dotknięci nią ludzie, nie zdają sobie z niej sprawy. Pozostali "nie homofoby" starają się uznawać a innym udowadniać, że to normalność. Otóż nie. Homoseksualizm jest dewiacją jak każda inna. Wstrętne i odrażające a na pewno przerażające. Tak naprawdę okropna przypadłość która skazuje człowieka na samotność, dyskryminację, szyderstwo, poniżanie itp. itd.
noris
217.98.75.*
217.98.75.*
05.02.2010, 07:53
ja myślę, że ułomnością są dotknięci raczej ludzie o poglądach podobnych twoim
klif
78.8.47.*
78.8.47.*
05.02.2010, 14:12
"Uderz w stół..."
ja
78.8.232.*
78.8.232.*
05.02.2010, 18:38
A ja myślę, ze skoro to nie zagraża innym ( w przeciwieństwie do pedofilii i zoofilii) to robta co chceta.Ani mnie to ziębi ani grzeje czy kowalski spi z nowakowa czy z nowakiem:)))
bolid
217.98.60.*
217.98.60.*
05.02.2010, 19:11
Juz nie macie o czym pisac.
Realista
79.186.61.*
79.186.61.*
05.02.2010, 22:43
noris to ty pedal jestes pewnie :D to chu* ci w dupe ! hahahaha
powinni wszystkich pedalów pozabijać, przecież to jest obleśne ku*wa!
Klif, popieram Twoją wypowiedź w 100%!
JLB Dranie! :D
powinni wszystkich pedalów pozabijać, przecież to jest obleśne ku*wa!
Klif, popieram Twoją wypowiedź w 100%!
JLB Dranie! :D
madrzejszy najwidoczniej
88.220.84.*
88.220.84.*
06.02.2010, 00:33
a niby jak mozna porownywac zoofilie lub pedofilie do homosexualizmu? czy w innych przypadkach do ktorych sie odnosisz ( zoofilia lub pedofilizm ) jest zgoda drugiej strony na kontakt sexualny?NIE!
i tak samo nie rozroniasz podstawowych pojec i norm spolecznych. homosexualisci za obopolna zgoda robia to co robia - nikt nie zmusza drugiej strony do tego
i tak samo nie rozroniasz podstawowych pojec i norm spolecznych. homosexualisci za obopolna zgoda robia to co robia - nikt nie zmusza drugiej strony do tego
xyz
78.8.236.*
78.8.236.*
06.02.2010, 12:06
Homoseksualistom człowiek się rodzi - to się nie bierze z powietrza. Jeżeli ktoś już jest gejem albo lesbijką, to nie można tego zmieniać na siłę. Tak jakby heterykom nagle powiedziano, że masz się pieprzyć z chłopakami/dziewczynami bo inaczej się zaje*ią. To co ktoś robi po kątach to tylko wyłącznie jego sprawa i to się nie tyczy tylko homoseksualistów... Nie zagraża to tobie to nie masz o co robić szumu. Niech każdy pomyśli co by zrobił w sytuacji, w której nagle dowiaduje się, że jego przyjaciel/przyjaciółka jest gejem/lesbijką? Jak wcześniej wspomniałem "to się nie bierze z powietrza" - skoro przez kilka miesięcy lub lat przyjaźniłeś się z (krypto)homoseksualistą, to dlaczego tak nie może zostać dalej. to wcale nie powinno moim zdaniem oznaczać końca...
kubuś
83.21.64.*
83.21.64.*
07.02.2010, 09:06
jak dwa osobniki tej samej płci spłodzą dziecko w naturalny sposób,wtedy to zaakceptuje...na razie to won z podwórka bo psami poszczuje,,,i nie jestem żadnym fobem tylko wyobraźcie sobie dwóch gości ten tego ...i oni chcą ślubów i praw do adopcji...zgoda jeżeli spłodzą potomka,w innym przypadku z mojej strony 0 tolerancji.
kubuś
83.21.64.*
83.21.64.*
07.02.2010, 09:11
Do xyz GEJEM jest gostek który śmiga wypasioną furą,nosi łachy włoskich lub francuskich projektantów i szamie w najdroższych lokalach..ludzie o których Ty piszesz to zwykłe cioty i pedały
cicero
94.254.248.*
94.254.248.*
07.02.2010, 13:36
Jak slysze te jakiekolwiek utyskiwanie jacy to Polacy są "anty-" w odniesieniu do różnych grup, sytuacji itp. to mi się ... chce! Polacy nie są "ani bardziej ani mniej" w odniesieniu do innych nacji na świecie. Inna sprawa że pismaki i inne "autorytety" ciagle probuja wmowić nam że mamy sięciagle czegos wstydzic. A tak w ogole to tenartykuł jest dość stronniczy, czy pani "redaktorka" przedstawila punkt widzenia "homofobow"?! Tego wymaga rzetelnosc dziennikarska, no chyba ze prowadzimy swoistą agitację.
marushka
188.33.61.*
188.33.61.*
07.02.2010, 13:51
Tytuł artykułu już ustawia artykuł... szkoda ze nie ma ankiety z takim pytaniem, to pani ktora napisala ten artykul moglaby sie utwierdzic w swoich pogladach jacy to Polacy sa bee !
Jeśli piszecie komentarze niezgodne z linią tego artykułu to od razu jesteście homofobami ziejącymi "językiem nienawiści"! Takie ustawienie sprawy przez wikesza czesc srodowisk hom-les powoduje że tu nie chodzi o dialog, lecz o narzucenie swojego punktu widzenia - a takie działania juz znamy z historii... Inna sprawa ze tolerancja to nie akceptacja...
Jeśli piszecie komentarze niezgodne z linią tego artykułu to od razu jesteście homofobami ziejącymi "językiem nienawiści"! Takie ustawienie sprawy przez wikesza czesc srodowisk hom-les powoduje że tu nie chodzi o dialog, lecz o narzucenie swojego punktu widzenia - a takie działania juz znamy z historii... Inna sprawa ze tolerancja to nie akceptacja...
jadzia
188.33.1.*
188.33.1.*
07.02.2010, 14:15
Ciekawe, ze kiedys who, inne organizacje i gremia eksperckie uznwaly homoseksualizm za jednostke chorobowa, ale z duchem "postepu" uznaly to za cos "normalnego"... A tak w ogole osoby homo powinny uznawaćsie za coś "wyjatkowego", a nie pospolitego i normalnego.
Homoseksualizm uznaje sie przewaznie za wybor lub czynnik genetyczny, ale istnieje też inne spojrzenie na tę sprawę:
psychologia.net.pl/artykul.php?level=439
youtube.com/watch?v=ICnVTzArTLs
youtube.com/watch?v=ERp_3hPOn3I
Homoseksualizm uznaje sie przewaznie za wybor lub czynnik genetyczny, ale istnieje też inne spojrzenie na tę sprawę:
psychologia.net.pl/artykul.php?level=439
youtube.com/watch?v=ICnVTzArTLs
youtube.com/watch?v=ERp_3hPOn3I
wisero
83.8.30.*
83.8.30.*
07.02.2010, 16:26
rzetelność dziennikarska... ta... tytuł brzmi: jesteś homofobem? a artykuł przedstawia definicję tego zjawiska i próbę pokazania innej strony. zamysł P. Gadomskiej nie musi zgadzać się z tym, czego chce czytelnik.
ciekawe, że ludzie kompletnie nie mający pojęcia czym jest dziennikarstwo cały czas dobrze radzą redaktorom tego portalu
ciekawe, że ludzie kompletnie nie mający pojęcia czym jest dziennikarstwo cały czas dobrze radzą redaktorom tego portalu
mlavian
83.2.83.*
83.2.83.*
07.02.2010, 21:17
Na tak postawione pytani i tresc tekstu odpowiadam: tak jestem homofobem, tak samo jak homosie są heterofobami. Mniejszość, której myśla przewodnią i "orężem" jest z kim to robią - płytkie i symptomatyczne dla obecnych czasow... Te środowiska żadają nie tolerancji ale wrecz uznania i docenienia... i dlatego nigdy swoich celów nie osiągną!
haha
88.220.180.*
88.220.180.*
07.02.2010, 21:42
[komentarz został usunięty przez moderatora]
haha
88.220.180.*
88.220.180.*
07.02.2010, 21:45
[komentarz został usunięty przez moderatora]




